Samenwerking die smaakt naar meer
Mathias Clevers,
Dascha Vale,
Pieter Lecluyse
& Arthur Vuylsteke
Beggie - Renson

Samenwerking die smaakt naar meer

Testimonial - Beggie - Renson

Al meer dan twintig jaar tekent Renson present op de exclusieve vastgoedbeurs MIPIM in Cannes. Hun event voor de Belgische real estate community is er intussen gekend en geliefd. Voor de editie 2024 zocht het familiebedrijf een cateringpartner die snel kon schakelen. De slagkracht en buitenlandervaring van Beggie wekten vertrouwen. Op acht verdiepingen hoog en in amper één dag voor opbouw en event, voorzag Beggie 350 gasten van lekker eten en drinken, met een onberispelijke bediening.

Sinds begin januari is cateringbedrijf Beggie uit Nazareth in nieuwe handen. Vennoten Timothy Pattyn en Mathias Clevers verdienden evenwel al hun strepen in de sector. Met ambitie, goesting en een groot team aan bekwame medewerkers en freelancers geven ze allerhande events mee vorm. “Van homecooking en de traditionele communies of huwelijksfeesten, tot indrukwekkende bedrijfsevents en bijzondere belevingen zoals ‘dinner in the sky’ of ‘dinner on a lake': we doen alles", duidt Mathias. “Onze focus ligt evenwel sterk op het b2b-segment. Met een totaalpakket – inclusief licht, klank, inrichting,… - nemen we zaakvoerders en organisatoren zo veel mogelijk uit handen.”

In het verleden werkte Beggie binnen het b2b-verhaal ook al voor Renson, dat oplossingen ontwikkelt voor een beter en gezonder leven, binnen en buiten. Pieter Lecluyse, Corporate Marketing Manager bij Renson: “Destijds namen we Beggie aan boord voor de lancering van onze balansventilatie-unit Flux+ Flat in Brussel. Op het MIPIM-event waar we elkaar opnieuw vonden, stelden we Renson One voor, ons compleet ecosysteem voor wooncomfort. Het is dus een gelukkig toeval dat Beggie weer een productlancering mocht verzorgen.”

Van high tea tot receptie

Dit jaar ging de penthouse-receptie van Renson – georganiseerd door Renson & eSafe – door op een andere, maar even unieke locatie in Cannes. Dat bracht extra uitdagingen met zich mee. “We zochten een cateraar met ervaring in het buitenland en met de nodige logistieke expertise en kunde”, benadrukt Pieter van Renson. “Alle materiaal moest acht verdiepingen hoog worden gebracht. Bovendien hadden we het penthouse maar één dag ter beschikking. De opbouw, receptie en opkuis moesten dus allemaal naadloos op elkaar aansluiten en vlot verlopen.”

Dat is echt iets voor Beggie, zo dachten de nieuwe eigenaars. Timothy voerde eerder opdrachten uit in Cannes. Hij kende er dus min of meer zijn weg, wat absoluut een bonus was om deze opdracht tot een goed einde te brengen. “Het was een mooie uitdaging en we zijn trots op het resultaat”, zegt Mathias van Beggie. “De invulling van het event werd aangebracht door Renson. Ze wilden een high tea, die overvloeide in een netwerkreceptie. Het was een echt succes. De 350 gasten genoten zichtbaar.”

Een duurzaam partnership

De vlotte samenwerking voor het MIPIM-event in Cannes smaakt duidelijk naar meer. Pieter Lecluyse: “We hebben een aantal vaste partners, ook voor catering. Afhankelijk van het type event kiezen we telkens een geschikte partij om ons op dit vlak te ondersteunen. Als veelzijdig bedrijf met sterke lokale wortels organiseren we wel een en ander. Er zullen dus snel nieuwe opportuniteiten zijn waarbij we de krachten kunnen bundelen.”

Beggie
www.beggie.be
Renson
www.renson.net

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels