Een aannemer legt heel wat kilometers af. Al die tijd en afstand over de weg gebruik je maar beter nuttig, bijvoorbeeld door met opvallende belettering reclame te maken voor je bedrijf. Met reflecterende folie voor de belettering van de recentste camionettes en vrachtwagens springt de vloot van Growebo voortaan nog meer in het oog. Vaste partner Westsign pakt elk voertuig, op de weg en op de werf, zorgvuldig aan. Het leveren van werfdoeken is een handige extra voor de aannemer.
De samenwerking tussen Growebo en Westsign gaat al vele jaren terug. Huidig Westsign-zaakvoerder Bob Guilbert is de derde generatie aan het roer van de specialist voor visuele communicatie. Hij nam de zaak en ook onder meer Growebo als klant over van zijn vader. Christophe Tack, samen met zijn broer aan het hoofd van Growebo, vult aan: “We deden toen al geruime tijd een beroep op Westsign voor onze werfdoeken en banners. Sindsdien groeide het takenpakket dat ze voor ons opnemen. De belettering van onze voertuigen is een belangrijke pijler geworden.” Dat de twee bedrijven een familiale achtergrond en een persoonlijke aanpak hebben, draagt ongetwijfeld bij tot de vlotte wisselwerking en de open communicatie.
Van bestelwagen tot bouwkraan
Voor een bouwbedrijf zijn wagens en vooral machines zoals bouwkranen grote investeringen. Het is dus logisch dat ze het liefst ook de boodschap van het bedrijf mee uitdragen. Dat doen de voertuigen van Growebo onder meer door hun belettering en hun nette staat. “De bedrijfsnaam op voertuigen zetten is één ding. Als ze daarna vuil rondrijden, krijg je een verkeerd imago”, vindt Christophe. “Op de werf zijn we gekend voor ons nauwkeurig en net werk. Op de weg moeten we diezelfde waardes uitstralen. Daarom investeren we niet enkel in hoogwaardige belettering, maar lieten we onlangs ook een volledige wasinstallatie plaatsen. Zo komt de visuele reclame op onze voertuigen helemaal tot zijn recht.”
Bij aankoop van een nieuwe voertuig of een extra kraan, belt Christophe naar Bob. Dat gebeurt best vaak. “Vorig jaar mochten we maar liefst negen nieuwe bestelwagens, twee vrachtwagens en een paar kranen aanpakken”, zegt Bob. “Eens de aankoop beslist is, zetten we alles uit op de technische tekening. Zeker bij kranen is een gedetailleerde technische tekening soms moeilijk. Die zitten niet in de standaard databanken. Dan ga ik met plezier zelf alles opmeten. Dat is het grote voordeel van streekgenoten, we zijn altijd snel ter plaatse.” Dat belettering maatwerk is, lijkt misschien logisch. In dit geval gaat het nog een belangrijke stap verder. Het typerende Growebo-groen is namelijk niet beschikbaar in standaardfolies. Daarom print Westsign de folies in de juiste kleur van de huisstijl.
Partnership tot op de werf
De expertise van Westsign weerspiegelt zich, zeker met de speciale reflecterende folie op de recentste voertuigen, vooral op de camionettes. Daarnaast maakt en levert het bedrijf banners, vlaggen en werfdoeken. “Die werfdoeken hebben we voor elke nieuwe werf nodig en dan is het plezant om een partner te hebben die kort op de bal speelt”, vindt Christophe. “Op basis van de werfgegevens maakt Westsign een maquette. Na een dubbelcheck volgt de productie van de werfdoeken. Na vijf tot tien werkdagen hebben we ons werfdoek al. De montage op de werfhekken doen onze mensen zelf. Dat maakt het extra vlot.”
Binnenkort vangt de bouw van de nieuwe uitvalsbasis voor Westsign aan op De Pluim in Zwevegem. Het wordt een ferme upgrade, na vele jaren productie in Wevelgem. “Voor West-Vlaamse bedrijven blijven we zo een sterke lokale partner. Het nieuwe gebouw moet vooral onze dienstverlening en flexibiliteit nog verder verhogen. Voor ons team wordt het natuurlijk aangenaam werken, in de nieuwe infrastructuur. Daar wint iedereen bij”, besluit Bob.
Westsign
www.westsign.be
Growebo
www.growebo-tht.be