InviteDesk is een Belgische scale-up die in 2018 een event management platform lanceerde dat de volledige communicatieflow van B2B-events beheert. Een van de vele gebruikers is Mitsubishi Electric, onderdeel van de Japanse Mitsubishi holding met hoofdkantoor in Loppem en expert in warmtepompen, airco- en ventilatiesystemen.
Thomas Pertry, Teamleader Marketing Mitsubishi Electric: “Waarom we zo enthousiast zijn over InviteDesk? Het platform is enorm gebruiksvriendelijk en intuïtief. We gebruiken het voor zo goed als al onze events, zowel intern als extern. Ik vond de mogelijkheden van de tool van ons Duitse moederbedrijf te beperkt en ging op zoek naar een alternatief. Zo kwam ik terecht bij InviteDesk, een betaalbaar Belgisch platform dat veel beter aanleunde bij wat we nodig hadden. De tijdswinst die het ons oplevert, is enorm.”
Bart Declerck, Key Account Manager InviteDesk: “Die tijdswinst is iets wat we erg veel horen bij klanten. Sinds onze start in 2018 zetten we daar enorm op in. Alles is terug te vinden op één plek en is met elkaar verbonden. Je creëert een event en koppelt daar de volledige communicatieflow aan: save-the-date, uitnodiging, reminder, bevestiging, bedanking, tevredenheidsenquête … Dankzij een handig dashboard heb je in één oogopslag een compleet overzicht: wie is er uitgenodigd, wie schreef zich in, wie kwam niet opdagen en moet een no show factuur ontvangen, wie moet er verder worden opgevolgd… Heel wat manuele handelingen worden geautomatiseerd. En we blijven het platform verder ontwikkelen en verbeteren, op basis van de input en feedback van gebruikers.”
Sales versus marketing
Bart Declerck: “InviteDesk is eigenlijk ontstaan vanuit een frustratie die leeft bij veel bedrijven: de samenwerking tussen sales en marketing loopt stroef. Marketing organiseert events en sales heeft het gevoel dat ze niet wordt betrokken. Omgekeerd maakt sales dan weer afspraken met klanten, waarvan marketing niet op de hoogte is. InviteDesk wil de communicatie tussen beide faciliteren. Sales heeft toegang tot het platform, kan genodigden toevoegen en kan op elk moment zien wie er wel of niet is ingeschreven.”
Thomas Pertry: “Onze sales mensen zijn zeer enthousiast en werken graag met de tool, bijvoorbeeld tijdens onze opendeurdagen. Bezoekers boeken vooraf een slot en tonen hun QR-code aan de ingang. Tijdens het gesprek maakt sales notities via de app, die ze nadien kunnen exporteren om verder op te volgen. Ook voor de opleidingen die we organiseren voor installateurs – zo’n 40 per jaar – is InviteDesk een geschenk. Dagopleidingen met lunch in ons servicecenter in Ternat, meerdaagse opleidingen in Düsseldorf inclusief hotelverblijf… Alles loopt via het platform. Het komt professioneel over naar onze klanten en voor ons is het efficiënt werken.”
Op dezelfde lijn
Thomas Pertry: “Ik ga steeds op zoek naar een klik met de partners met wie we samenwerken. Bij InviteDesk is die klik er. Het is belangrijk dat je een meerwaarde creëert voor elkaar, dat je elkaar vooruithelpt. Daarnaast is de helpdesk echt super. Stuur je een mail met een vraag, dan heb je binnen enkele uren antwoord. Het feit dat InviteDesk een Belgisch bedrijf is en je geholpen wordt in je eigen taal, is een groot voordeel.”
InviteDesk
www.invitedesk.com
Mitsubishi Electric
www.mitsubishi-electric.be