Hoe zorg je ervoor dat medewerkers betrokken blijven in tijden van thuiswerk? En hoe rekruteer je de beste mensen in de war for talent? Je zorgt voor een duidelijke employer value proposition en maakt van je mensen échte ambassadeurs! Met de beproefde methodiek en het online platform van Social Seeder kunnen je medewerkers eenvoudig content delen en jouw merk versterken. Het resultaat? Een betere reputatie, meer sales en meer kandidaten. Dat vertelt cofounder en CEO Patrick De Pauw.
Social Seeder mocht dit jaar acht kaarsjes uitblazen. Ondertussen stelt het bedrijf twaalf mensen tewerk. De dagelijkse leiding is in handen van Managing Director Claire Selis. “Sinds 2014 realiseerden we tienduizenden employee advocacy campagnes”, vertelt Patrick De Pauw. “Dat deden we bij meer dan 250 organisaties in België, maar ook in Nederland, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Ierland en Kroatië, onder andere.”
Op de vraag wat Social Seeder zo succesvol maakt, heeft de CEO een helder antwoord klaar. “Wij verlagen de drempels voor medewerkers om op te treden als ambassadeurs voor hun werkgever. Ons digitale platform maakt het hen gemakkelijk om authentiek te communiceren over hun organisatie op social media.”
Drie pijlers
Om dat te kunnen, werkt Social Seeder op drie pijlers: methodologie, platform en data. “Ambassadeurs moet je creëren en engageren. Daarvoor ontwikkelden we een beproefde methodiek. Die begint met een workshop op maat en een stappenplan voor een succesvol programma. Daarnaast blijven we ook adviseur doorheen het ganse traject. Vervolgens biedt ons geautomatiseerde platform, dat de look en feel krijgt van de klant, de mogelijkheid aan medewerkers om content op een eenvoudige manier te delen op hun social media. Ten slotte verzamelen we via het platform alle nodige informatie om de campagnes te optimaliseren.”
Volgens Patrick plukken organisaties op drie vlakken de vruchten van een samenwerking met Social Seeder. “Ten eerste brengen ambassadeurs kwalitatieve kandidaten aan voor minder budget. Onze licentiekost bedraagt slechts de helft tot een kwart van de normale aanwervingskost voor één persoon.”
“Daarnaast hebben de campagnes een positieve impact op de reputatie van onze klanten. Onze metingen tonen aan dat dit tot meer verkoop leidt. Ten slotte bieden onze programma’s inzicht in de gezondheid van organisaties. Als je veel ambassadeurs kan engageren, dan zit je goed. Is dat niet het geval, weet je waaraan je moet werken en kunnen wij daarbij helpen.”
Blik op de toekomst
“Vandaag leggen we de fundamenten waarop we in de nabije toekomst een sterke, Europese vertegenwoordiging bouwen”, sluit de CEO af. “Daarvoor ontwikkelen we een nieuw platform dat nog betere data en inzichten geeft aan onze klanten. Het akkoord dat we recent afsloten met Heineken, toont aan dat de internationale markt klaar is voor Social Seeder.”
Social Seeder
Schaarbeeklei 647
1800 Vilvoorde - België
M. 0475 84 42 55