Vernieuwend shoppingconcept voor galajurken
Cansu Battal
& Canan Adiyil
I’ConniCC

Vernieuwend shoppingconcept voor galajurken

Profiel - I’ConniCC

Canan Adiyil en Cansu Battal zagen een gat in de markt voor de privéverkoop van galakleding. Ze brachten ruime ervaring met het ondernemerschap en een grondige knowhow van social media samen om een uniek concept uit te denken. ‘You can never be overdressed’ is het motto. Deze onderneemsters zijn klaar om de wereld te veroveren.

In maart 2023 lanceerden onderneemsters Canan Adiyil en Cansu Battal hun uniek shoppingconcept I’ConniCC. Het staat voor exclusieve ­private sales in een familiale sfeer. “We merkten dat het moeilijk is om mooie en kwalitatieve galakleding te ­vinden”, vertelt Cansu. “Om hier iets aan te doen, lieten we ons inspireren door bestaande concepten, zoals een juwelier aan huis of privéverkoop van maatpakken. We komen met I’ConniCC naar je toe voor een avond vol sfeer en gezelligheid, samen met familie of vrienden, omringd door mooie kleren.”

Ervaring en expertise

Het idee voor I’ConniCC ontstond in september 2022. De oprichtsters namen de tijd om de launch grondig voor te bereiden. En met succes. Meteen zagen ze de volgersaantallen snel toenemen en ontstond heel wat engagement op hun socialmediakanalen. “We maakten de bewuste keuze om volledig in te zetten op social media”, zegt Cansu, die vanuit een postgraduaat digitale marketing specifieke en noodzakelijke kennis meebrengt. “Op deze manier garanderen we een persoonlijke aanpak. We spreken af met onze klanten via chat en vormen meteen een connectie met hen.”

Shoppingconcept I’ConniCC is voor Canan dan weer het logische vervolg van haar ervaringen als onderneemster in de modebranche. Ze lanceerde eerder met succes haar kledinglijn Mikele-Adiyil, die je ondertussen in de betere boetieks vindt. Daarnaast werkt Canan ook als general manager in het bedrijf van haar broer Cemil Adiyil, in Werken-Vlaanderen en Transport-Vlaanderen zijn ze actief in de productie-, logistiek-, en ­transportsector. Door de ervaring in deze uiteenlopende takken brengt Canan heel wat waardevolle inzichten mee. “De risico’s en de valkuilen zijn dezelfde, of je nu onderneemt in de logistieke sector of mode-­industrie”, zegt ze. “Ondernemen gaat met vallen en opstaan. Het gaat erom terug recht te krabbelen. Successen boeken en je bedrijf zien groeien, dat geeft telkens een kick.”

De missie

Canan en Cansu selecteren met grote zorg ieder kledingstuk in de collectie. “We beperken ons tot een tiental modellen en leggen geen grote stock aan”, zegt Canan. “Als je bij ons een jurk kiest, bieden we de zekerheid dat jij een van de eersten en enigen bent die dit ontwerp draagt. Met I’ConniCC verkopen we uitsluitend exclusieve kledingstukken, maar wel voor elk budget. We zijn ervan overtuigd dat een gevoel van luxe toegankelijk moet zijn voor iedereen. Op je mooi voelen staat geen leeftijd, klasse, etniciteit of kledingmaat… I’ConniCC is voor iedereen.”

“Het is onze missie om iedereen ervan te overtuigen zich wat vaker op te kleden”, vult Cansu aan. “Mensen zijn vaak bang om overdressed te zijn. Daarmee maken we komaf. We spenderen al zoveel tijd in jeans en T-shirt. Als het tijd is voor een restaurantbezoek of feestje, trek dan die mooie jurk of dat chique broekpak aan. Stijlvolle outfits uitkiezen en samenstellen is voor ons een vorm van ontspanning en plezier. Dat gevoel delen we via I’ConniCC met onze klanten.”

Kracht van familie

Canan en Cansu zijn schoonzussen. Voor hen is het familiale karakter in de onderneming cruciaal en ongetwijfeld een van de sterktes. “We zijn als ondernemers goed omringd door onze familie en we vinden veel steun bij elkaar”, zegt Cansu. “Die persoonlijke aanpak stralen we ook uit naar onze klanten. Het is voor ons essentieel dat de sfeer goed zit. We willen dat de klant pas een stuk koopt als die helemaal verliefd is. Omdat we de private sales in beperkte groepen organiseren kunnen we persoonlijk voor de klant op zoek gaan naar het perfecte stuk.” En wat de toekomst brengt? “We zien wel hoe het loopt, maar we durven zeker groots te dromen. We willen met ons concept graag ook naar wereldsteden zoals Londen trekken. Think big, dat is altijd ons motto.”

I’ConniCC
Canan Adiyil: T. 0472 65 85 28
Cansu Battal: T. 0488 14 50 96
Instagram: @i_connicc
Facebook: I’connicc
info@iconnicc.com

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels