Voor Immo Francois is Signz, gespecialiseerd in allround visuele communicatie, al jarenlang een partner met meerwaarde. “We kunnen rekenen op tools die de verkoopkans verhogen. Zo vormen de digitale dragers in onze etalages een troef voor zowel verkoper, kandidaat-koper als makelaar”, stipt zaakvoerder Dries François aan.
Bij de start, tien jaar geleden, deed Immo Francois meteen beroep op de expertise van Signz. Het begon met V-borden. Er volgden stickers, wagenbelettering en displays. “Samen met de groei van onze klant hebben we ons aanbod, dat terug te vinden is in een catalogus, aangescherpt”, vervolgt Geert Van Hollebeke, zaakvoerder van Signz. “De intense samenwerking met Immo Francois was een mooie oefening op het vlak van discipline en organisatie voor ons bedrijf.”
“Signz investeert volop en gaat mee met nieuwe trends, zoals ledverlichte displays die in het oog springen”, stelt Dries François vast. “Tegenwoordig gebeurt steeds meer digitaal. Voor digitale displays kan onze software op die van Signz afgestemd worden.”
Grotere interactie met klant
“Bij digitale dragers kan je de filmpjes van het pand meermaals per uur afspelen, eventueel zelfs in verschillende kantoren van Francois”, verduidelijkt Geert Van Hollebeke. “Ook de verkoper van het pand kan je hiermee een duidelijk voordeel aanbieden: digitale tools verhogen de interactie met de klant in de etalage. Als we digitale tools aanbieden die de kans op verkoop verhogen, zijn we geslaagd in onze missie.”
“Die interactie wordt steeds groter. De klant die naar het televisiescherm kijkt in de etalage, is op zoek naar een bepaald soort pand en heeft niet altijd de tijd om het hele aanbod te bekijken. De klant kan aanduiden welke zoekcriteria voor hem of haar van toepassing zijn, zoals het aantal slaapkamers en het budget. De troef voor de makelaar bestaat er dan weer in dat hij ziet wie wat zoekt. Daarmee heeft hij dus een extra verkoopstool in handen en kan hij op die manier goed inspelen op de noden van de klant.”
Kantoor als visitekaartje
“De huidige tools zijn bijzonder interessant”, bevestigt Dries François. “Het verschil met het klassieke etalagebord is groot. Toen kon je slechts een beperkt aantal panden presenteren. Nu kan je met een digitale drager meerdere panden tentoon stellen. Punt is wel dat de communicatie tegenwoordig een pak duurder is. Naast een goed imago en een grote bereikbaarheid kan je ook met het uitzicht van je kantoor tegenwoordig het verschil maken. Ik stel me altijd de vraag: wat zou ik willen als klant?”
“Bij elk nieuw kantoor – Immo Francois telt er intussen 21 – gaat het telkens om een puzzel, waarbij we rekening moeten houden met de locatie, de te respecteren branding en de nieuwe technologieën. Zo werken we tegenwoordig met gekantelde displays in het kantoor in Gent. Het is duidelijk dat Immo Francois mee wil zijn met de nieuwste technologieën, iets wat een positief gevoel geeft aan zowel kopers als verkopers.”
Alles onder één dak
“Immo Francois kan op ons rekenen voor het hele traject, gaande van het conceptueel denkwerk tot de concrete uitvoering, zoals het zetten van projectborden bij nieuwbouwprojecten die te koop worden gesteld. Ons doel is om er telkens opnieuw een juweeltje van te maken. We gaan voor het wow-effect. Na onze komst hangt er een visitekaartje. Bij het geven van een visitekaartje dienen we niet enkel rekening te houden met de correcte branding, maar ook met de manier waarop de vastgoedportefeuille gepresenteerd wordt”, aldus Geert Van Hollebeke.
“Het is bijvoorbeeld belangrijk om de etalage niet te druk te maken. Je moet niet je hele vastgoedportefeuille presenteren. Het is belangrijk dat we de voorbijganger triggeren en hem laten binnenkomen in het kantoor. Wij doen daarbij aan narrowcasting, waarmee we de inhoud afstemmen op bijvoorbeeld bepaalde gemeenten of doelgroepen. Onze troef bestaat erin dat we alles in eigen huis hebben. We zijn als onestopshop niet afhankelijk van derden. We printen, snijden en drukken in eigen huis. De lcd’s voorzien we zelf van software”, besluit Geert.