De meest sympathieke en gezellige voetbalvereniging van het land? Dat moet Cercle Brugge zijn. Ook het merk Cercle doet het goed. En daar kan je als bedrijf een graantje van meepikken.
Jannes De Baets, key account manager: “Zowel sportief als extra sportief heeft Cercle de voorbije jaren een positieve evolutie doorgemaakt. We zijn fier op de weg die we hebben afgelegd. We geloven sterk in ons merk en zijn ervan overtuigd dat we bedrijven een meerwaarde kunnen bieden. We werken met standaardpakketten maar kijken ook graag om op maat van en samen met de klant het perfecte partnership uit te werken. Wij denken mee hoe we hun merk in de kijker kunnen zetten, hoe we hun boodschap tot bij juiste doelgroep krijgen en hoe we samen kunnen groeien.”
Wisselwerking
Jannes: “In onze partnerships gaan we steeds op zoek naar een wisselwerking. Hoe kunnen we elkaar versterken? Zo zetten we met de Port of Antwerp-Bruges al verschillende initiatieven op om hun vacatures ingevuld te krijgen. Met onze partner Callant Verzekeringen & Financieel Advies hebben we dan weer de afspraak dat we elkaars contacten uitnodigen op eigen evenementen, wat zorgt voor een mooie kruisbestuiving. En samen met G&V Energy Group deelden we een stand op de Bedrijvencontactdagen. Met partners die zich engageren, kan je mooie dingen realiseren.”
Mensen met elkaar verbinden
Cercle is een warme voetbalvereniging waar mensen zakendoen met mensen. Jannes: “Een cruciaal aspect binnen onze partnerships is het netwerk. We brengen mensen met elkaar in contact en stellen ons netwerk ter beschikking. Dat gaat zeer breed, van de lokale bakker of een middelgroot bouwbedrijf tot grote bedrijven zoals Liantis en Golden Palace. Op matchdagen bijvoorbeeld verwelkomt ons partnership team alle partners persoonlijk en zorgen we ervoor dat ze nieuwe mensen leren kennen, dat ze een gezicht op de aanwezige bedrijven kunnen
plakken. Voor mij persoonlijk is het ondertussen mijn 7de seizoen bij Cercle. Ik ken elke klant, van klein tot groot. We vinden het belangrijk dat niemand zich een nummer voelt bij Cercle!”
Samenwerking op lange termijn
Jannes: “Op de belangrijkste matchen zijn er zo’n 700 à 800 businessleden aanwezig tot zelfs 1.200 op onze thuisderby. En dat aantal blijft stijgen. Heel vaak brengen bestaande partners nieuwe partners aan, iets wat we blijven stimuleren. Ook buiten matchdagen organiseren we netwerkevents en die worden ten zeerste gesmaakt. Bij een samenwerking mikken we altijd op de lange termijn. Elke klant is voor ons belangrijk. Wie zich goed voelt, blijft en breidt misschien zelfs uit. Daar geloven we in.”
Return on investment
Voor wat hoort wat, natuurlijk. En dat heeft ook Cercle begrepen. Jannes: “We werken met een platform waarop we de mediawaarde van onze verschillende publiciteitsdragers (LED boarding, shirts, sociale media…) kunnen meten. Zo kunnen we aantonen aan onze partners wat hun investering heeft opgebracht op het vlak van naamsbekendheid, impact via sociale media, enzovoort.”
Cercle Brugge