Om de juiste technische profielen aan te trekken, besloot VL Technics hun socialemediakanalen in te zetten. De elektrische bordenbouwer uit Waregem klopte daarom aan bij The List Media. Deze strategische marketingpartner speelde de sterktes en de krachtige identiteit van het bedrijf uit en vergrootte zo de naambekendheid in de markt.
Al meer dan twintig jaar is VL Technics een toonaangevende producent van stuur-, verdeel- en vermogensborden. Het bedrijf uit Waregem ontwerpt en assembleert alle elektrische borden volledig inhouse en steunt hiervoor op de specifieke competenties van zijn medewerkers. “We zijn actief in een nichemarkt als het op de technische skillset van onze mensen aankomt. De juiste profielen vinden is niet evident”, steekt CEO Stefaan Vanryssel van wal. Het bedrijf wou het over een andere boeg gooien en startte zo’n vijf jaar geleden met socialemediaposts gericht op rekrutering. “Al snel merkten we dat we hiervoor intern noch de tijd, noch de expertise hadden. Zo kwamen we bij The List Media terecht.”
Erkenning in de markt
“Sociale media zijn een belangrijk communicatiekanaal om je doelpubliek te bereiken, zowel inzake klanten als medewerkers", vertelt Nicolas De Smet, CEO van The List Media. “Om jonge, getalenteerde techniekers te benaderen, werkt de traditionele rekruteringsaanpak niet meer. VL Technics begreep dat heel goed. Het bedrijf is altijd op zoek naar de juiste profielen, vandaar dat hun aanwezigheid op sociale media een langetermijncommitment is.”
Door referenties te tonen en zijn expertise in de kijker te zetten, valt VL Technics niet alleen op bij potentiële medewerkers. “Onze klanten en concullega’s krijgen zo een goed beeld van wat we doen en waar we voor staan”, vult Stefaan aan. “The List Media gaf ons verhaal voor de buitenwereld vorm door een krachtige combinatie van tekst, beeld en video. Deze bieden een bijzondere inkijk in ons vakgebied.”
Vertrouwen in en-enverhaal
Naast sociale media zette The List Media een specifieke website op, samen met een aparte jobpagina om de juiste medewerkers aan te trekken. Daarnaast zorgen frequente nieuwsbrieven ervoor dat VL Technics top-of-mind blijft bij het cliënteel. Stefaan: “Nicolas en zijn team kennen onze business intussen door en door, al blijft de wisselwerking tussen onze expertises cruciaal om sterke content te creëren. We houden elkaar graag op het scherp van de snee. Onze bedrijfsculturen sluiten ook mooi aan. We zijn beiden voorstander van open communicatie en een persoonlijke benadering.”
Nicolas bevestigt: “Het leuke aan onze samenwerking is dat VL Technics vertrouwen heeft in onze aanpak en openstaat voor nieuwe voorstellen. Bovendien erkent Stefaan de kracht van een en-en-verhaal. Pas als een bedrijf op diverse media tegelijk inzet, zullen mensen hun weg vinden naar de vacatures.”
The List Media
www.thelistmedia.be
VL Technics
www.vltechnics.com