GOED ONDERNEMEN VEREIST EEN STERKE BOEKHOUDING
Tine Tyteca, Stefaan Maene, Ilse De Caluwe & Farah Bossuyt Stemafisk

GOED ONDERNEMEN VEREIST EEN STERKE BOEKHOUDING

Bedrijfsprofiel - Stemafisk

Een onderneming starten is voor velen een droom die werkelijkheid wordt. Van je passie je beroep maken klinkt dan ook als muziek in de oren. Al komt er ook heel wat papier- en rekenwerk bij kijken. Dat is vaak minder idyllisch. Daarom ondersteunt Stemafisk zowel eenmanszaken, kmo’s en bedrijven in tal van sectoren bij hun boekhouding en financiële taken. Zo blijft u gepassioneerd ondernemen en volgt dit gedreven team uw dagelijkse administratie op.

Stemafisk bevindt zich in Jabbeke. Van daaruit begeleidt het team van boekhouders en fiscalisten talloze ondernemingen in Vlaanderen en ver daarbuiten. Het bedrijf bestaat 29 jaar en maakt aanspraak op een sterke reputatie en een ruime expertise op het vlak van boekhouding en fiscaliteit. Een standvastige klantrelatie en optimale begeleiding vormen twee belangrijke uitgangspunten. Ilse De Caluwe, vennoot en officemanager bij Stemafisk legt uit waarom: “Stemafisk voelt aan als een familie. Sommige medewerkers werken hier bijna net zolang als Stefaan, de oprichter van Stemafisk. We vinden het ontzettend belangrijk dat we onze klanten zo goed mogelijk begeleiden in hun ondernemerschap en streven dan ook naar langdurige, vertrouwde klantrelaties. Dat doen we door met vaste dossierbeheerders te werken en ons blijvend bij te scholen. Met succes. Dat zien we aan het aantal nieuwe klanten dat via mond-tot-mondreclame de weg naar Stemafisk vindt.”

Van dagelijkse administratie tot bijstand op belangrijke momenten

Bedrijven en ondernemers die een boekhouder inschakelen voor hun administratie is niet nieuw. Stemafisk gaat dan ook heel wat stappen verder. “We maken het verschil niet alleen door de cijfertjes op orde te houden. We richten ons ook op de mensen, de resultaten en kijken samen met de klant naar de toekomst. Daarom bouwden we doorheen de jaren veel ervaring op in bedrijfsadvies, het oprichten van vennootschappen, het samenstellen van kredietdossiers, vermogensplanning en het begeleiden van overnames of herstructureringen.”

Die optimale begeleiding uit zich zowel in hun persoonlijke klantenaanpak als in de interne, efficiënte werking. “We zetten heel hard in op digitalisering en begeleiden onze klanten in dit proces. Hoewel het klantenportaal ontzettend gebruiksvriendelijk is, maken we nieuwe klanten wegwijs via een online vormingsmoment. In kleine groepjes verkennen we het portaal en het is de ideale omgeving om in te gaan op vragen over onze dienstverlening of mogelijkheden.” Ook klanten die tot nu toe hun boekhouding niet digitaal bijhouden, kunnen bij Stemafisk terecht. De medewerkers scannen en verwerken eigenhandig alle documenten. Dit biedt als voordeel dat alle informatie uniform bijgehouden wordt en snel traceerbaar is op elk moment

Transparante communicatie

Vertrouwen is essentieel voor Stemafisk. Daarom is de dossierbeheerder het vaste aanspreekpunt voor de klant. Die is ook aanwezig op belangrijke overlegmomenten met bijvoorbeeld de bank of zakenpartners. “Dit passen we nog niet heel lang toe”, vertelt Ilse. “Toch zien we dat het vier ogen-principe bijdraagt aan de volledigheid van de dossiers en de transparantie tussen alle partijen. Dossierbeheerders, vennoten en klanten vinden dus meteen een antwoord op hun vragen en iedereen is mee met de stand van zaken.”

Hands-on aanpak

Probleemoplossend denken is kenmerkend voor het boekhoudkantoor. Ilse: “Om onze interne werking te verbeteren in functie van de sterke digitalisering, hebben we recent een IT-bedrijf overgenomen: Stemadigit. Daardoor hebben we nu bijkomend de inhouse expertise om onze digitale toepassingen up-to-date te houden. Klanten kunnen ook bij deze deskundigen terecht met vragen over digitaliseringen van hun administratie. Soms is dat kleine extra duwtje net wat ze nodig hebben om van onze diensten gebruik te maken. Wij laten problemen niet escaleren. We reageren en zoeken naar de meest constructieve oplossing in het belang van onze klanten.”

De intense klantenbegeleiding, de expertise en het verworven vertrouwen leiden tot een mooie groei van het WestVlaamse bedrijf, dat uitbreidt met een nieuwbouwkantoor aanpalend aan hun huidige gebouw. “We blijven de persoonlijke band met de klanten hoog in het vaandel dragen. De nieuwe kantoren zullen ruimte creëren voor extra personeelsleden en laten ons toe een nog betere dienstverlening na te streven.” 

Stemafisk

Gistelsteenweg 403
8490 Jabbeke

T. 050 81 34 32

info@stemafisk.be
www.stemafisk.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels