KIXX KOESTERT GROTE AMBITIES OP 15DE VERJAARDAG
Mark Caelenberghe KIXX

KIXX KOESTERT GROTE AMBITIES OP 15DE VERJAARDAG

Testimonial - KIXX

In 2008 droomde Mark Caelenberghe ervan om via een full service marketing- en communicatiekantoor, met een handvol medewerkers, Belgische ondernemingen te helpen. Vijftien jaar later mag KIXX zich een referentie in de markt noemen, telt het 32 medewerkers en kijkt het uit naar (inter-) nationale expansie.

“Mijn verhaal is de perfecte illustratie dat je niet per se uit een familie van zelfstandigen moet komen om een mooie onderneming op poten te zetten”, lacht Mark Caelenberghe. “Zelfstandig worden, was een sprong in het onbekende, maar ik ben heel content dat ik het erop heb gewaagd. Dit jaar zullen we voor eigen medewerkers, klanten en leveranciers nog initiatieven organiseren om deze verjaardag op gepaste wijze te vieren.”

Het succes van KIXX, dat altijd kiest voor de best mogelijke mix tussen online en offline marketing, ligt in het uitdokteren én uitvoeren van een heldere marketingstrategie. “Het zou niet meer mogen dat je je als marketingkantoor uitsluitend op de ‘look & feel’ van een campagne focust. Marketing mag gerust ook iets opbrengen. Dat kan alleen als je erin slaagt om het businessplan van een klant om te zetten in een op maat uitgewerkte marketingstrategie, en die vervolgens ook gaat uitvoeren. Bij KIXX was dat vanaf dag één de logica zelve. Daardoor scoren we nu zowel in de industrie, bij retailers, bouwondernemingen als in de farmaceutische sector hoge ogen.”

Extra visibiliteit

In de afgelopen jaren realiseerde KIXX al twee overnames. “Dat zullen niet de laatste zijn geweest”, verklapt Mark. “Eind vorig jaar hebben we een extern investeringsfonds aangetrokken. Met hun steun mikken we op de Belgische en Nederlandse markt op nieuwe acquisities. Het is de bedoeling extra kantoren te openen, om op die manier nog dichterbij onze klanten te zijn. We willen die ambities op korte termijn al concretiseren.”

KIXX verhuisde zes jaar geleden van een huurpand in Roeselare naar een groter, eigen gebouw in Loppem. “Deze zichtlocatie heeft onze visibiliteit een enorme boost gegeven. Daardoor ontdekken nog meer potentiële klanten ons als een betrouwbare ‘one stop shop’ in marketing die een zelf ontwikkelde marketingstrategie eigenhandig vorm geeft via krachtige campagnes.”

KIXX
kixx-concept.be

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels