Ontzorgingsabonnement combineert hygiëne en comfort
Philippe Maenhout Maenhout Cleanmood

Ontzorgingsabonnement combineert hygiëne en comfort

Gemaackt - Maenhout Cleanmood

Met de Cleanmood-kast ontzorgt Maenhout bedrijven op het vlak van hygiëne en comfort, twee elementen die het bedrijf zo op een unieke manier combineert.

Maenhout uit Brugge, dat dit jaar zijn 40-jarig bestaan viert, is bij velen vooral gekend om zijn antivuilmatten. Toch breidde het bedrijf zijn aanbod de voorbije jaren verder uit, van sanitaire toestellen tot geurbeleving. Philippe Maenhout, zaakvoerder: “Meedenken met onze klanten en inspelen op wat ze nodig hebben, met meer comfort en ontzorging als rode draad, dat is wat onze aanpak typeert. Ons aanbod evolueerde van antivuilmatten, gepersonaliseerde logomatten en ergonomische matten tot sanitaire toestellen en dispensers met ontsmettende handgel tijdens de coronaperiode. In 2011 kwam daar geurmarketing bij onder de naam Moonwood. Als kmo kunnen we erg snel schakelen, dat onderscheidt ons van de grote spelers.”

Opvallend onopvallend

Vandaag is er de Cleanmood-kast, een uniek concept dat Maenhout uittestte tijdens de coronaperiode en het nu definitief op de markt brengt. Philippe Maenhout: “De Cleanmood-kast biedt bedrijven een all-in dienstverlening: het bevat alle sanitaire verbruiksgoederen, een geurdispenser, navullingen … en wordt onopvallend geplaatst in de wachtzaal, gang of sanitaire ruimte. Het formaat, de inhoud en de geur worden in samenspraak met de klant op maat bepaald. Wij komen regelmatig langs, vullen de producten aan en vervangen de toestellen indien nodig. De klant hoeft er zich niets van aan te trekken. We noemen het een ontzorgingsabonnement.”

Van kmo tot ziekenhuis

De Cleanmood-kast is erg in trek bij kmo’s die hun medewerkers meer comfort willen bieden in de sanitaire ruimtes en hiervoor niet langer afhankelijk willen zijn van schoonmaakpersoneel. Ook winkels, toonzalen, hotels en immokantoren zijn fan. Philippe Maenhout: “Hygiëne en comfort worden steeds belangrijker. Het lijkt een detail, maar het maakt zo’n groot verschil. Als het in orde is, is er niemand die het ziet. Maar is het er niet, dan valt het op. En dat ongeacht de sector. Zo installeerden we de Cleanmood-kast bij de toiletten in een kleuterschool en in een zwembad om de chloorgeur te neutraliseren. Ook ziekenhuizen tonen interesse. Hygiëne is er een topprioriteit en op diensten zoals oncologie of materniteit speelt de patiëntenbeleving een zeer grote rol.”

Kiezen voor duurzaamheid

Naast comfort en gebruiksgemak speelt ook duurzaamheid een belangrijke rol bij het Cleanmood-concept. Philippe Maenhout: “De kast bevat steeds voldoende voorraad. De onthaalmedewerker die 'last minute' naar de winkel moet om toiletpapier, dat is verleden tijd. Ook de aankoop van het materiaal wordt gegroepeerd, wat efficiënter en voordeliger is. Die duurzame keuzes trekken we trouwens door in de hele organisatie. Zo zijn onze matten gemaakt uit gerecycleerd materiaal, investeerden we voor onze wasserij in machines die, in combinatie met een efficiënt productieproces, 80% minder water verbruiken en plaatsen we binnenkort publieke laadpalen op onze parking. Op het eerste zicht zijn dat misschien kleine ingrepen, maar alles samen maken ze wel een verschil.”

Cleanmood-kast

Technische specificaties

  • Cleanmood kast verkrijgbaar in wit of zwart
  • Formaat 110 x 80 x 40 cm (klein) of 148 x 93 x 43 cm (groot)
  • Moonwood-geurtoestel
  • 'Touch free'-zeepdispenser en zeepvullingen
  • Toiletrolhouder en toiletpapier
  • Toilet seat cleaner en vullingen voor ontsmetting toiletbril
  • Dispenser zz-papier en zz-papier voor handen drogen
  • Optioneel uit te breiden

Info
Maenhout gaat op vlak van deurmatten en sanitaire toestellen resoluut door als trendsetter in de markt van hygiëne.

Maenhout Cleanmood nv
Oostendsesteenweg 162-164
8000 Brugge
www.moonwood.be
www.maenhout-nv.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels